Hoe blijven docenten goede professionals?

Leren in de frontlinie van het onderwijs is het centrale thema van het studium generale, dat het lectoraat Competentiegericht onderwijs en vraaggestuurd leren dit jaar organiseert. De eerste lezing ervan staat voor 26 februari op de rol.

Tijdens de bijeenkomsten kunnen Pabodocenten, schoolleiders en vernieuwers van primair onderwijs nadenken en discussiëren over hoe leerkrachten zich moeten ontwikkelen om een ‘creatieve professional’ te zijn en hoe het curriculum van de Pabo daarin moet mee veranderen. De leiding is telkens in handen van een hoogleraar.

De eerste bijeenkomst heet ‘Professionele flexibiliteit van de ervaren leerkracht’. Jo Thijssen, hoogleraar Strategisch personeelsmanagement, en Theodor van der Velden, directeur van het Centrum voor Innovatief Ondernemen, zijn de externe gasten. De volgende bijeenkomsten worden gehouden op 27 maart, 25 april en 21 juni.

De bijeenkomst van 26 februari begint om 18.45 uur aan de Hogeschoollaan in Breda. Stuur voor meer informatie over de bijeenkomsten een mail aan lector Ton Bruining. [RS]