Mobiel stembureau in Breda

Tijdens de Provinciale Statenverkiezingen van 7 maart komt er een mobiel stembureau in de centrale hal van de nieuwbouw in Breda. Alle medewerkers en studenten die stemgerechtigd zijn en Breda als kiesdistrict hebben, kunnen tussen 10.00 en 14.00 uur hun stem uitbrengen.

In Tilburg kan men terecht bij stembureaus op de universiteit en op het Centraal Station, in Den Bosch is er ook een stembureau op het Centraal Station.

Avansstudenten Paul Smeulders, derdejaars Bestuurskunde en Peter van Gool, eerstejaars Bestuurskunde, beiden in Den Bosch, staan op de kandidatenlijst. Smeulders staat op plaats vijf bij GroenLinks in Noord-Brabant, Van Gool staat op de twaalfde plaats bij D66 in dezelfde provincie.

Bij de Tweede Kamerverkiezingen van november vorig jaar hebben 110 mensen gebruik gemaakt van de mogelijkheid om bij Avans in Breda te stemmen. Een veel gehoorde klacht toen was dat het stemlokaal niet goed was aangegeven. [AR]