Nieuwe tweejarige opleiding Marketing Management

In september 2007 start Avans Hogeschool Breda met een nieuwe tweejarige commerciële opleiding: de Associate degree (Ad) Marketing Management. De opleiding valt onder de Academie voor Marketing en Business Management.

Deze Associate degree speelt in op de behoefte vanuit het midden-en kleinbedrijf de aan mensen die over meer commerciële kennis en vaardigheden beschikken.
Klanten eisen steeds meer van bedrijven, zowel op de consumentenmarkt als business-to-business. Hierdoor worden hogere eisen gesteld aan het personeel. Klanten verwachten een volwaardige gesprekspartner die goede adviezen geeft en service verleent.

De Metaalunie heeft onderzoek gedaan naar de eisen die gesteld worden aan marketeers die een rol kunnen spelen op Ad-niveau. De opleiding komt tegemoet aan deze behoefte. Met steun van het Regionaal Economisch Actieprogramma (REAP) en de Metaalunie heeft Avans de opleiding toegewezen gekregen door het Ministerie van Onderwijs.

De Associate degree Marketing Management is bestemd voor zowel de retailbranche als technische MKB-bedrijven. De opleiding is interessant voor studenten die na hun MBO-diploma twijfelen of ze nog vier jaar willen gaan studeren. Zowel MBO’ers met een diploma in handel als MBO’ers met een technisch diploma kunnen bij de opleiding terecht. [AR]