Overtocht met muziek naar de nieuwbouw

‘Om te zorgen dat de hele stad weet dat we verhuizen’, verklaart Pabo-conciërge Gerard Kip de speciale ‘overtocht’ die de Pabo organiseert. Daarmee wil de opleiding het vertrek uit het voormalige klooster aan het Dr. Ingen Houszplein naar de nieuwbouw een speciaal tintje geven.

Begeleid door een fanfare en de politie loopt een stoet van naar verwachting driehonderd Pabostudenten en -medewerkers op 1 maart om half elf ’s morgens dwars door het centrum van Breda naar het nieuwe onderkomen.

Studenten van de Academie voor Sociale Studies Breda (ASB) ontvangen de Pabo’ers rond het middaguur met champagne op het plein voor de hoofdingang van de nieuwbouw. Daarna spelen onder meer een drumband, de Paboband en is er een jongleeract. Bij slecht weer wordt een deel van het programma binnen afgewerkt. De middag wordt afgesloten met een lunch en rondleiding door de ASB-studenten.

Volgende week, op 9 februari, nemen de Pabostudenten afscheid van hun oude gebouw met een Pabo Beachparty. Het kledingadvies is ‘zomerse outfit’. Kaarten daarvoor zijn verkrijgbaar bij de receptie van het huidige Pabogebouw. Het feest begint om half tien en duurt tot twee uur ’s nachts. Oud-studenten, -docenten en -medewerkers vierden het vertrek al op 27 januari met een reünie.

De Academie voor Gezondheidszorg verhuist vlak voor de zomervakantie naar de nieuwbouw. Ook die verhuizing zal niet onopgemerkt voorbij gaan, verzekert adjunct-directeur Joke Hageman. Omdat de komst naar de nieuwbouw daar nog wat langer op zich laat wachten, zijn er nog geen concrete plannen. [RS]