Proefpresentaties in ‘Lapland’

In academiegalerie ‘Lapland’ zijn tot het einde van dit schooljaar proefpresentaties van vierdejaarsstudenten aan de Akademie voor Kunst en Vormgeving/St. Joost in Den Bosch te zien.

De studenten Suzanne van Rest en Kim de Weijer bijten de spits af. In de videowerken van De Weijer is schaamte een terugkerende factor. Er zijn veel manieren om schaamte te voelen, zo ook plaatsvervangende schaamte. Met deze gegevens is De Weijer aan de slag gegaan. In haar videowerk speelt ze zelf de hoofdrol.

Van Rest is in haar installaties, tekeningen en beelden op zoek naar een groter geheel, de connectie tussen alles. De zichtbare en onzichtbare energieën en processen, die voortdurend aan de gang zijn en zich volgens haar overal in bevinden. ‘Alles is een groot experiment. Te vergelijken met een laboratorium, waar natuurlijke verschijnselen worden onderzocht en ontdekkingen worden gedaan’, is in het persbericht te lezen.

De proefpresentatie wordt vrijdag 9 januari om 16.00 uur geopend. Daarnaast zijn de werken van de studenten ook op 10, 16 en 17 februari te zien van 14.00 tot 17.00 uur.

Academiegalerie ‘Lapland’ is een presentatieruimte voor studenten Beeldende Kunst die tot stand gekomen is in samenwerking met het Centrum voor Beeldende Kunst ’s-Hertogenbosch en woningbouwvereniging Zayas. ‘Lapland’ is gevestigd aan de Hennequinstraat 1 in Den Bosch. [CB]