Snel verbetering dienstregeling Tilburg

Consumenten Netwerk Openbaar Vervoer (CONOV) regio Tilburg wil met onmiddellijke ingang de huidige lijn 4 veranderd zien van een halfuurs- tot een kwartiersdienst. Dit betekent dat er meer bussen gaan rijden tussen het Centraal Station en Avans Tilburg.

Dagelijks maken meer dan 2500 studenten gebruik van de lijnen 2, 3 en 4. Een deel van deze studenten moet naar de Universiteit van Tilburg, een deel naar Avans.
Omdat lijn 4 een halfuursdienst is, worden de lijnen 2 en 3 overbelast. Zij zitten vaak te vol waardoor passagiers bij andere haltes niet meer in kunnen stappen.

Vooruitlopend op een definitieve wijziging vindt het CONOV Tilburg dat met aanvullend vervoer de problemen moeten worden opgelost. Eerder is er al een initiatiefvoorstel ingediend in de Tilburgse gemeenteraad door PvdA, D66 en de VVD. [AR]