Studentenvereniging in de parkeerkelder

‘We verhuizen van de ene kelder naar de andere’, grapt Tom Kuipers, tweedejaarsstudent Bouwtechnische Bedrijfskunde en voorzitter van studentenvereniging Totus in Tilburg. Net als de opleidingen in Tilburg verhuist ook Totus naar de nieuwbouw.

Bestuur en vrijwilligers zijn een hele week bezig geweest om alle spullen in te pakken. ‘Het echte verhuizen doen we ook zelf. Via vrienden en familie hebben we auto’s geregeld om de spullen te vervoeren’, zegt Kuipers.

In eerste instantie zou er geen plaats meer zijn voor de 380 leden tellende studentenvereniging in het nieuwe gebouw. Een commissie bestaande uit oud-leden en leden heeft overlegd met de Raad van Bestuur. ‘Als gevolg daarvan hebben we nu een eigen plek. Wederom in de kelder van het gebouw. Eigenlijk zitten we in de ondergrondse parkeergarage’, zegt de voorzitter van Totus.

‘Regelmatig komen docenten na hun werk in onze sociëteit een biertje drinken en een sigaretje roken.’ Kuipers verwacht dat dit ook in de nieuwe sociëteit het geval zal blijven. ‘Ze kunnen alleen geen sigaretten meer bij ons kopen. De automaat mogen we niet mee verhuizen.’

Op 24 maart geeft Totus een groot openingsfeest. ‘Iedereen is dan welkom om onze nieuwe plek te komen bekijken’, zegt Kuipers. [AR]