Vier het Jaar van het Varken

De Avans School of International Studies in Breda viert op 15 februari de start van het Jaar van het Varken. Dat begint officieel op 18 februari.

De viering met Chinees eten, Chinese spelletjes en een Chinese film is georganiseerd door studenten Dennis Tak en Scott Wery en docent Yuxian Mao. Ze willen dat Avansstudenten er een beter idee van de Chinese cultuur en gewoonten door krijgen.

Chinees Nieuwjaar wordt gevierd op de tweede nieuwe maan na de kortste dag van het jaar, de winterzonnewende. Daarom valt Chinees Nieuwjaar later dan het onze. In het westen gebruikt men alleen zonnestanden bij het vaststellen van de kalender, terwijl de traditionele Chinese kalender maan- en zonnestanden combineert.

Het programma duurt van vier uur ’s middags tot half tien in de hal achter de receptie van het gebouw aan de Lovensdijkstraat. Studenten die bij de viering willen zijn, kunnen zich alleen nog vandaag opgeven via de mail van de organiserende studenten. [RS]