Vragen voor Berlijn

De Avans Vragenweek is begonnen. Alle bedrijven, instellingen en inwoners van Tilburg kunnen tot en met maandag 12 februari vragen stellen. Studenten van de bouw- en techniekopleidingen in Tilburg proberen op hun studiereis naar Berlijn antwoorden op de vragen te vinden.

‘Er is gekozen voor Berlijn omdat in deze stad op dit moment heel veel gebeurt op het gebied van bouw en techniek, dat is voor deze groep studenten interessant’, zegt projectleider Han van Osch.

De burgemeester van Tilburg, Ruud Vreeman, gaf op 2 februari de aftrap voor de Vragenweek met de vraag: Onderzoek op welke wijze onderwijsinstellingen in Berlijn betrokken zijn bij de maatschappij. ‘Hoe ver staat het met het Elektronisch Verpleegkundig Dossier in Berlijn? Hebben ICT-bedrijven of ziekenhuizen daar al ervaring mee’, zijn vragen die ingediend zijn door het St. Elisabeth Ziekenhuis.

Geïnteresseerden kunnen tot 12 februari hun vraag indienen op Tilburg@avans.nl. De resultaten worden gepresenteerd bij de opening van de nieuwbouw in Tilburg in juni. [AR]