AIM student winnaar snelschaaktoernooi

Dennis Brokken student van de Academie voor ICT en Media, heeft gisterenavond het derde snelschaaktoernooi van de Avans School of International Studies (ASIS) in Breda gewonnen.

In de finale versloeg hij de winnaar van vorig jaar Nies Rijnders medewerker van ASIS.

Het grote verschil met voorgaande edities van het ASIS Rapid Chess toernooi, zoals het officieel heet, was dat deze keer alle medewerkers en studenten van Avans mee konden doen. Bij de twee eerdere edities was deelname van het toernooi alleen mogelijk voor studenten en medewerkers van ASIS.

Niet alleen verschillende academies en diensten waren vertegenwoordigd. Onder de 19 deelnemers waren mensen van Franse, Spaanse, Turkse, Nederlandse en Azerbeidzjaanse afkomst. ASIS docent en organisator van het toernooi Joost Frencken hoopt dat er volgend jaar minimaal vijftig deelnemers zullen zijn.

Lilit Safar-Zade, student van de Academie voor Marketing en Business Management in Breda, was de enige vrouwelijke deelnemer. Zij eindigde op een gedeelde derde plaats samen met Eric Nicolai docent van de Juridische Hogeschool Avans-Fontys in Den Bosch. [AR]

Klik op de foto voor vergroting
klik