‘Avans Tilburg is een diamant’

‘Hiernaast ligt het verleden, maar dit is de toekomst’, Harry Koopman, voorzitter van de Raad van Bestuur van Avans, heeft vanochtend de aanzet gegeven tot de ingebruikname van het nieuwe gebouw in Tilburg.

In zijn toespraak verwees Koopman naar het oude schoolgebouw dat in 1965 geopend is. ‘Kijk er goed naar, want dat kan nog maar even.’ Veel medewerkers en een grote groep studenten stonden klaar om het nieuwe gebouw te bekijken.

‘Als de nieuwbouw in Breda de kroon van Avans is, dan is dit gebouw de diamant’, sprak Koopman. De voorzitter sprak zijn lof uit over de architectuur en over Xplora, het leer- en werkcenntrum. ‘Xplora kan geweldig zijn als de studenten het geweldig maken.’ Met het zetten van zijn handtekening was de korte ceremonie voorbij en hief Koopman het glas.

De eerste studenten zaten inmiddels al achter de pc’s in Xplora terwijl anderen het gebouw bekeken. Hun reacties waren zeer positief. De brede gang op de begane vloer en de mooie lichtval in het gebouw werden door diverse studenten genoemd. Het was wel wennen gaven sommigen toe. ‘Het is veel kleiner en wel erg modern’, was een veel gehoorde reactie. [AR]

Klik op de foto voor vergroting

klik