Bossche CMD in 2008 van start

De nieuwe opleiding Communication & Multimedia Design (CMD) in Den Bosch gaat in september 2008 van start. Dat maakte Collin Prumpeler, adjunct-directeur van de Academie voor Industrie & Informatica, vanochtend bekend tijdens de academieraadsvergadering.

De komende tijd gaat de directie zich oriënteren op de opleiding CMD. Met CMD in Breda wordt gekeken naar wat de opleidingen samen gaan doen. Maar ook naar de profilering van de Bossche opleiding.

De directie van de academie is blij met de komst van CMD. De instroom van de engineeringopleidingen staat al een aantal jaren onder druk. Ook de aanmeldingen voor de informaticaopleidingen blijft dit jaar met 20 procent achter. Verwacht wordt dat er in september ongeveer tachtig studenten met de nieuwe opleiding gaan beginnen.

Naar een oplossing voor de huisvesting van de nieuwe studenten wordt nog gezocht. ‘We gaan in ieder geval al leslokalen reserveren voor laboratoria. Net als de informaticastudenten hebben CMD’ers eigen software nodig en die is niet in Xplora aanwezig’, zegt Prumpeler. [CB]