Convenant getekend nieuwe opleiding Bank- en Verzekeringswezen

Avans Hogeschool Breda biedt als eerste in Nederland de duale opleiding Bank- en Verzekeringswezen aan. In dit nieuwe project werkt de hogeschool samen met ING bank, Rabobank en uitzendbureau Content. Het convenant werd afgelopen woensdag ondertekend.

Harrie van Beek, directeur van de Academie voor Algemeen en Financieel Management sprak de partners toe. ‘Ik ben hartstikke blij en trots dat wij met jullie mogen en gaan samenwerken. Dit gezamenlijke project heeft potentie voor alle partijen zowel voor de studenten als voor ons.’

‘Het is mooi dat het leren en werken zo goed op elkaar aansluiten. Wij gaan helpen om het traject extra vaart te geven’, vertelde Willem Visser directeur van uitzendbureau Content. De nieuwe opleiding combineert studeren met werken en moet naadloos aansluiten op de praktijk. Het eerste jaar van de vierjarige studie zitten de studenten voltijd op school. Tijdens het tweede jaar zijn ze twee dagen op school en werken ze de overige drie dagen bij één van de twee banken. De laatste twee studiejaren wordt er nog maar één dag gestudeerd en vier dagen bij de banken gewerkt. Tijdens de werkdagen bij de bank worden de studenten uitbetaald en na hun studie zijn ze verzekerd van een baan.

De twee banken hopen door middel van deze samenwerking dat er meer, goed opgeleid, personeel komt voor de sector. ‘Dit verbond moet de studenten aanzetten om er echt wat van te brouwen’, zei Willem-Peter Kriek, directievoorzitter Rabobank Breda. John Verhagen, directievoorzitter ING Bank Midden- en West Brabant: ‘Bij bijna alle sectoren zie je een mismatch wat betreft opleiding en werk. Het is leuk dat wij nu het voorbeeld kunnen stellen.’
Vanaf april kan er ingeschreven worden voor de opleiding. [SP]

Klik op foto voor vergroting
klik