Eerste alumnidag Juridische Hogeschool

Arie Diepstraten, hoofd bedrijfsvoering bij het Landelijk Parket van het Openbaar Ministerie en Cees Korvinus, strafrechtadvocaat en verdediger van topcriminelen, zijn sprekers tijdens de eerste alumnidag van de Juridische Hogeschool Avans-Fontys op 23 maart in Tilburg.

Ze houden vanaf 14.30 uur een voordracht tijdens het symposium rond het thema ‘Straffen en maatregelen in Nederland’. Diepstraten geeft zijn visie op de ISD-maatregel (waarbij veelplegers of ‘draaideurcriminelen’ voor langere tijd worden vastgehouden). Korvinus spreekt over de grenzen van noodweer, burgerarrest en eigenrichting. In een forum kunnen studenten vragen stellen en in discussie gaan.

De alumnidag start om 13.00 uur met een banenmarkt voor alumni en afstudeerders. Daar staan detacheringsbureaus Randstad, Professionals at Law en Legalpool en de Stichting Rechtsbijstand van Interpolis.

Het is de eerste keer dat de Juridische Hogeschool een alumnidag organiseert. In juli jongstleden is de eerste lichting studenten HBO-Rechten afgestudeerd. [SW]