Hoogleraar over ‘warmhartigheid’ op alumnidag Gezondheidszorg

De sociologe en hoogleraar emancipatievraagstukken Iteke Weeda is hoofdgast op de jaarlijkse alumnidag van de Academie voor Gezondheidszorg in Breda. Liefde, emotionele intelligentie en intuïtie zijn vaste thema’s in haar werk.

Weeda vertelt in haar lezing hoe ‘warmhartigheid’ teruggebracht moet worden in relaties in de zorg, na jaren van bezuinigingen in de zorg. Daarmee geeft ze haar eigen draai aan het thema van de dag ‘Hoe brengen we barmhartigheid terug in de zorg en welzijnssector?’

Joost van Daalen en Nellie Kolk gaan Weeda met een lezing vooraf. Van Daalen gaat in op het gedachtegoed van filosoof Emmanuel Levinas, Kolk heeft het over de rationele aspecten van barmhartigheid. ’s Middags kunnen deelnemers een van de zeven workshops bijwonen. Daarna volgen een klankschaalconcert en een korte uitleg over voetreflexzonemassage.

De alumnidag wordt gehouden in het Avansgebouw in de Verbeetenstraat en duurt van 9.00 tot 17.30 uur. Deelname kost 75 euro. Meer informatie over de dag bij Renny Jouvenaz en over het werk van Iteke Weeda op www.weeda.nl. [RS]