Ondersteunende dienst krijgt workshop Hans van Breukelen

Wat maakt teams succesvol? Dat krijgen de medewerkers van de Diensteenheid Personele en Administratieve Ondersteuning (DPAO), van de tak financiën en studentenadministratie, vandaag te horen van de succesvolle ex-keeper en ondernemer Hans van Breukelen.

Vandaag is de start van een traject om de dienstverlening van de ‘f’ (financiën)- en de ‘s’ (studentenadministratie)- kant van DPAO te verbeteren. Na de reorganisatie 2,5 jaar geleden, die onder meer een centralisatie van ondersteunende diensten inhield, is deze dienst ontstaan. P&O hoort er ook bij, maar functioneert min of meer zelfstandig onder een eigen directeur.

De eerste jaren waren ‘roerig’, zo schrijven directeur Marc Hoornick en coördinator Thom van den Brule in hun uitnodiging aan de medewerkers. Maar nu het met de basisdienstverlening, de processen en de samenwerking met de klanten steeds beter gaat, wordt het volgens de directeuren tijd om ‘processen verder uit te bouwen, verder te investeren in de medewerkers en door te groeien naar een echt team’.

De dienst heeft daarvoor de hulp ingeroepen van het bureau Molenaar & Molenaar. Eigenaar/trainer Frank Molenaar is een oud-docent van HEAO Breda.

Behalve de lezing van Hans van Breukelen krijgen de DPAO’ers vandaag een inleiding door Molenaar en opdrachten met als thema’s ‘samenwerken’ en ‘veranderen’. Ook wordt er gediscussieerd over het traject op zich. De middag wordt afgesloten met een percussieworkshop. [PM]