Onvrede over InterE heerst nog steeds

Facturen die niet kloppen, wachttijden die oplopen van enkele weken tot twee maanden, verkeerde boeken die geleverd worden. Onder studenten heerst nog steeds de onvrede als enkele jaren geleden over InterE, de officiële boekenleverancier van Avans.

‘Ik koop ze voortaan ergens anders. De helft van de boeken was op tijd binnen’, zegt een eerstejaarsstudent Commerciële Economie in Breda.

Het valt Hans de Bruin, accountmanager van InterE, op dat de klachten bij Avans vaker voorkomen dan op andere hogescholen waaraan het bedrijf levert. Over hoe dat komt wil hij geen vooronderstellingen doen, voor hij in gesprek is geweest met Ad Vogels, directeur van de Diensteenheid ICT en Facilitaire Dienst. Dat gesprek staat deze week op de agenda. Vogels wijst op het gebrek aan concrete klachten van studenten. ‘kan niets met “vaak te laat” en “meestal te duur”‘, schrijft hij in een reactie.

De Bruin geeft aan dat de meeste klachten voorkomen bij literatuurlijsten die per blok worden uitgegeven, terwijl bij jaarlijsten veel minder misgaat. ‘Vaak bestellen studenten hun boeken net voor het blok begint. Is een boek dan niet leverbaar bij de drukker, dan moet hij meteen twee weken wachten.’

Begin 2004 ging InterE met studenten in gesprek, omdat toen dezelfde klachten leefden. [RS]