Studenten presenteren ‘Laboratory Tube Analyser’

Hoe sterk zijn plastic buizen als ze gebruikt worden in een omgeving waar met gevaarlijke stoffen wordt gewerkt, zoals chemische laboratoria?

Studenten Technische Informatica Robin Rietvelt, Kevin de Jong en Carmen de Bruine onderzochten een nieuwe automatische manier om dat te onderzoeken en presenteren hun werk 29 maart aan de Lovensdijkstraat in Breda.

De TI’ers testten voor het project ‘Laboratory Tube Analyser’ een methode waar een camera foto’s maakt van plastic buizen in de ‘agressieve’ omgeving. Een computer analyseert daarna de foto’s, om te zien hoe de buizen zich houden. Dit is nauwkeuriger dan voorheen, toen buizen met het blote oog onderzocht werden.

Het project van de studenten komt uit de koker van de Proeftuin Embedded System Solutions (ESS), een samenwerkingsverband tussen hogescholen in Zuid-Nederland en België en de technische federaties van beide landen. In de Proeftuin doen studenten voor het midden- en kleinbedrijf onderzoek naar het digitaliseren van tot op heden analoge bedrijfsprocessen. Voor veel kleine bedrijven is dergelijk onderzoek te duur om zelf uit te voeren.

De presentatie is op 29 maart om 19.00 uur in het Avansgebouw aan de Lovensdijkstraat. Stuur om aan te melden een mail naar congres@kiviniria.nl. [RS]