Studentenbedrijven presenteren zich

Studentenbedrijven uit heel Nederland kunnen zich vandaag en morgen weer presenteren op de Nationale Marktdagen in Utrecht. Prinses Máxima brengt ze vandaag een bezoek.

Van een kaaskorstverwijderaar tot een apparaatje waarmee je altijd je sleutels terugvindt en van een doosje geluk tot een USB-knuffel. Ruim driehonderd studentenbedrijven, waaronder ook ondernemingen van Avans Hogeschool, verkopen hun producten op de Nationale Marktdagen. Volgende week zijn er in Apeldoorn nog twee marktdagen.

De deelnemers en hun producten worden door een jury beoordeeld op klantbenadering, standinrichting, productinnovativiteit en mate van maatschappelijke verantwoord ondernemen. Na afloop van elke marktdag is er een dagwinnaar die 1000 euro wint en kans maakt op deelname aan de Internationale Marktdag in Boekarest eind maart. [SW]