Terug naar overzicht

Avans actief op jaarcongres HBO-raad

Een afvaardiging van twaalf Avansmedewerkers doet mee aan het jaarcongres van de HBO-raad op 26 april. Ze organiseren workshops, digitale presentaties en ‘etalages’.

Titia Bredée en Andre Gehring, directeur en adjunct-directeur van de Bossche Academie voor Management en Bestuur (AMB) geven een workshop met als titel ‘Keurmerk Investor in People’. Die gaat over maatstaven voor beroepsvernieuwing en innovatie. Ze houden de workshop samen met Ron ten Kortenaar van de Academie voor Financieel Management uit De Bosch en Frits de Jong van de Diensteenheid Personeel en Administratieve Ondersteuning.

Daarnaast is er een workshop over ‘de do’s and don’ts op de lange weg van theoretisch onderzoek naar praktische toepassing’. De workshop heet ‘Als lectoraat kun je het niet alleen!’ en wordt gegeven door lector Corporate Governance Edith Hooge, AMB-docent Sandra Verhoeven en Paul Doevendans van de Stuurgroep Experimenten Volkshuisvesting (SEV).

De digitale presentatie van lector Duurzame bedrijfsvoering Jan Venselaar en John Hageman, docent van de Academie voor de Technologie van Gezondheid en Milieu, gaat over duurzaam ondernemen. Dat is lastig voor het midden- en kleinbedrijf, omdat het gekoppeld moet zijn aan de kerntaak van het bedrijf om effectief te zijn. Ze ontwikkelden daarom Focussing the Innovation Strategy for Sustainability (FOCISS).

In hetzelfde thema richt lector Venselaar een etalage in over een platform van kringloopbedrijven, dat andere ondernemers adviseert bij verstandig hergebruik van producten. Esther van der Ham-Westerink, docente van de Academie voor Industrie en Informatica in Den Bosch, werkte mee aan de inrichting ervan.

Ten slotte is er een etalage over de door Avans benoemde ‘kroonjuwelen’ veiligheid, innovatief ondernemen en techniek. In de etalage is uitgebreide informatie over de kroonjuwelen te vinden. Han van Osch (Academie voor Technologie en Management, Tilburg), Astrid Damen (Diensteenheid Marketing, Communicatie en Studentenzaken), Ton Vissers (Academie voor Marketing en Business Management) en Jack Bergman (AMB) richten de etalage in.

Door een financiele meevaller voor de HBO-raad is de toegangsprijs eenmalig verlaagd van 405 naar 75 euro. Het complete programma staat op deze pagina. [RS]

Meer lezen?