‘Buiten het dispuut denken’

‘Vanaf nu willen we een vereniging zijn voor alle Bredase studenten. We proberen op te komen voor hun belangen en Avansbrede evenementen te organiseren’, zegt Joris de Ruiter, tweedejaarsstudent van de Academie voor Algemeen en Financieel Management in Breda en voorzitter van studentenvereniging BSF Maurits.

BSF Maurits is in juni 2002 opgericht door acht Bredase disputen, vijf heren- en drie damesdisputen. ‘De eerste jaren zijn we voornamelijk bezig geweest met het belang van de disputen en het organiseren van feesten.’ De vereniging vindt de tijd nu rijp om verder te kijken en Avansstudenten in het algemeen te betrekken bij evenementen, ook niet-leden.

‘We willen dat het wat meer gaat bruisen bij Avans. Dat studenten niet alleen naar school komen voor het volgen van colleges, maar daarnaast aan andere activiteiten mee gaan doen.’

Door de academiedirecteuren is BSF Maurits aangewezen om de introductieweek op zich te nemen. ‘We hebben ons zelf aangemeld om dat te doen’, zegt De Ruiter. De vereniging heeft daarnaast plannen om een groot studentendebat te organiseren. ‘Het is een moeilijke opgave, maar we willen er mede voor zorgen dat er interessante dingen gebeuren op de hogeschool.’

Vanaf 17 april staat de nieuwe website
van BSF Maurits online. [AR]