De 50-plusser, een gat in de markt?

Wat heeft Breda te bieden aan 50-plussers en op welke manieren kunnen Bredase ondernemers inspelen op deze markt?

Om een antwoord te krijgen op deze en andere vragen voeren eerstejaarsstudenten van de Academie voor Marketing en Business Management in Breda voor de zesde keer het praktijkonderzoek voor de Bredase Economische Barometer uit.

Ongeveer 175 studenten houden in de periode van 5 tot en met 13 april enquêtes onder 50-plussers en interviewen diverse ondernemers uit Breda. De uitkomsten van het onderzoek worden gebruikt als nieuwe input voor de Bredase Economische Barometer.

De Economische Barometer is een samenwerking tussen gemeente Breda, Avans en de Rabobank en bestaat uit een thermometer- en een barometerstand. De thermometerstand laat zien hoe de Bredase economie presteert. Breda wordt hierbij vergeleken met de andere grote steden in Nederland. De barometerstand geeft aan wat de economische verwachtingen zijn voor Breda en biedt aanknopingspunten voor toekomstige beleidsacties. de barometer wordt elk jaar in januari gepresenteerd.

De onderzoeksresultaten worden op 13 april vanaf 13.00 uur gepresenteerd in kunstcentrum de Nieuwe Veste, Molenstraat 6 in Breda. [AR]