Delegatie oud-St. Joost op Fotofestival Naarden

Maar liefst twaalf oud-studenten van AKV/St. Joost exposeren dit jaar op het Fotofestival Naarden. Daarmee levert de Bredase kunstacademie bijna een vijfde van de fotografen die op het gerenommeerde tweejaarlijkse fotofestival exposeren.

Bij de oud-studenten van St. Joost horen enkele prijswinnende fotografen. Zo won Mischa Keijser de tweede prijs documentaire fotografie bij de Zilveren Camera. Anke van Iersel won vorig jaar de Photo Academy Award. Beiden maken regelmatig foto’s voor Punt.

De ‘Bredase’ delegatie bestaat uit Denise Collignon, Ruud van Empel, Stephanie Grätz, Anke van Iersel, Mischa Keijser, Anouk Kruithof, Ronald van der Meijs, Awoiska van der Molen, Jaap Scheeren, Monique Scuric, Marleen Sleeuwits en Niels Stomps. Ze exposeren in een van de vijf thema’s Beautiful Freak, Angst, Buy me, In memoriam, Paradijs en Extra. Hun foto’s hangen naast die van beroemde fotografen als Erwin Olaf en Kadir van Lohuizen.

Het tiende Fotofestival Naarden loopt van 17 mei tot 10 juni op diverse locaties binnen Naarden Vesting en is op maandag gesloten, behalve Tweede Pinksterdag. Een strippenkaart voor het festival kost vijftien euro en is te koop bij de Utrechtse Poort, de ingang van de Grote Kerk en in één van de containers op Nieuw Molen. Meer informatie op www.fotofestivalnaarden.nl. [RS]