‘Experts’ in kogellagers winnen prijs

Jeroen den Dekker en Dennis van Beek, tweedejaarsstudenten Werktuigbouwkunde in Den Bosch, losten allerlei problemen op met kogellagers. Ze deden dat zo goed dat ze er een prijs mee hebben gewonnen.

De twee studenten deden mee aan de SKF Scholenwedstrijd 2006-2007 voor het Technisch Onderwijs. Tijdens de voorronde moesten ze problemen oplossen met kogellagers. Daarmee wonnen ze een set waarmee kogellagers verwisseld kunnen worden. In de tweede ronde beantwoordden ze vragen over de constructies van kogellagers.
Op 25 april wordt in Nieuwegein bekend gemaakt op welke van de drie plaatsen de twee studenten zijn geëindigd. Als prijs ontvangen ze een geldbedrag.

De wedstrijd is uitgeschreven door SKF, een internationaal bedrijf in kogellagers, afdichtingen en aanverwante producten. Jaarlijks organiseert het bedrijf de SKF Scholenwedstrijd in België. Het was dit jaar voor het eerst dat de wedstrijd ook in Nederland werd gehouden. Er deden meer dan 125 studenten mee aan de wedstrijd. [CB]