Extra collegezaal in C-toren

Er komt een extra collegezaal in de C-toren in Breda. ‘Die is nodig omdat er toch nog veel behoefte is aan een extra zaal waar 120 leerlingen in kunnen’, zegt Leo Jansson, programmamanager huisvesting.

Er is al een collegezaal in het nieuwe academiegebouw met een capaciteit van 240 die opsplitsbaar is in verschillende groottes, onder andere in twee zalen voor 120 studenten. De behoefte aan een extra collegezaal blijkt uit een onderzoek, vertelt Jansson. Samen met de academiedirecteuren in Breda en de Diensteenheid ICT en Facilitaire Dienst (DIF) werd er ongeveer een maand geleden besloten om deze collegezaal alsnog te bouwen.

De zaal komt op de begane grond in de C-toren. De twee ruimtes die daar nu zijn, met ieder een capaciteit van zestig, worden één collegezaal voor 120 studenten. In december moet het klaar zijn, samen met de rest van de tweede fase van de bouw. Het C-gebouw zal dan het F-gebouw heten. [SP]