Huren in Breda zonder te betalen

Hbo-studenten in Breda kunnen appartementen huren binnen de serviceflat Vredenbergh aan de Lovensdijkstraat. Je betaalt geen huur, maar werkt ongeveer 12 uur per maand na schooltijd op de receptie of in de verpleging.

Momenteel wonen vier studenten Social Work in het zorgcentrum. ‘Daar ben ik heel tevreden over’, zegt Edward Janssens van personeel en organisatie van Vredenbergh.

Het gebouw wordt de komende jaren vervangen door nieuwbouw. Tot en met 2008 wordt een helft van het gebouw vervangen, na 2008 de andere helft. In het gebouw dat blijft staan tot 2008 worden vrijkomende kamers beschikbaar gesteld voor studenten. ‘We weten niet vooraf niet wanneer er kamers leeg komen te staan. Maar studenten kunnen zich nog steeds aanmelden om in aanmerking te komen voor een appartement’, zegt Janssens.

Reacties of vragen kunnen gestuurd worden naar
janssens@vredenbergh.nl. [AR]