Kunststudenten maken affiches over Europa

Parijse en Bredase kunststudenten hebben in een gezamenlijk project 52 affiches gemaakt met als thema ‘Europa is mijn land / l’Europe c’est mon pays’. Ze worden van 12 tot en met 20 april tentoongesteld in Lokaal 01 in Breda.

Het gaat om studenten Grafisch Ontwerp van de Bredase kunstacademie en van de Ecole Nationale Supérieure Des Arts Décoratives in Parijs. Pierre Bernard, een bekende Franse grafisch kunstenaar die vorig jaar de Erasmusprijs 2006 won, werkte mee aan dit project. Bij de tentoonstelling verschijnt een publicatie met teksten van de schrijvers Adriaan van Dis en Jean-François Chougnet.

Het idee om affiches over Europa te maken komt voort uit het ‘nee’ dat zowel de Franse als Nederlandse bevolking uitsprak tegen de Europese grondwet. Tijdens het project hebben studenten zich afgevraagd van welk ‘Europa’ mensen dan wel dromen.

De tentoonstelling wordt donderdag 12 april om 17.00 uur geopend en is vervolgens tot en met 20 april dagelijks van 13.00 tot 17.00 uur te zien. Lokaal 01 is gevestigd aan de Kloosterlaan in Breda. [PM]