Paaseieren rond de hogeschool

Let morgen goed op als je op weg bent naar het Avansgebouw aan de Hogeschoollaan of de Lovensdijkstraat in Breda. Studenten die morgen een rood paasei vinden, kunnen een reis naar Paaseiland in de Stille Zuidzee winnen.

De eieren worden vanavond verstopt in de omgeving van de twee Avansgebouwen en twaalf andere hogescholen en universiteiten in Nederland. Daarin zit een code verstopt, die je op de website www.eikwijt.nu moet invoeren. Onder de inzenders van de code wordt een reis naar Paaseiland verloot.

De paaseierenactie is het werk van het ICT-bedrijf Sogeti en bedoeld om contact te krijgen met potentieel personeel. Daarom kunnen alleen studenten uit de richting van informatie- en communicatietechnologie de prijs winnen. Bovendien moeten studenten hun cv met de code meesturen.

Paaseiland, of Rapa Nui in de taal van de oorspronkelijke bewoners, ligt ongeveer drieduizend kilometer uit de Chileense kust. Het is beroemd om de reusachtige stenen beelden van menselijke gezichten, die over het hele eiland verspreid staan. [RS]