Het nieuwe printsysteem – printing on demand – werkt niet goed. Daardoor is de invoering ervan op de locatie Lovensdijkstraat in Breda en in Den Bosch uitgesteld.
De afgelopen weken kwam het regelmatig voor dat printen tijdelijk niet lukte. Het blijkt dat het programma Pcounter dat het systeem ondersteunt, niet goed samenwerkt met een programma van Novell dat Avans gebruikt.
‘Bij een bepaald soort opdracht loopt het systeem vast’, vertelt projectleider Ron Elshout. Dit was al langer bekend, maar nu er door de uitbreiding van steeds meer locaties meer gebruikers bijkomen, is het probleem groter geworden. ‘We dachten dat het om incidenten ging, maar dat blijkt nu niet het geval’, zegt Elshout.
Avans is nu samen met de leveranciers van de printers (OCÉ), het kaartsysteem en Novell op zoek naar een oplossing. Zodra die er is, worden ook op de locaties Lovensdijkstraat en Avans in Den Bosch de nieuwe printers/kopieerapparaten met het printing on demandsysteem geïnstalleerd.
Volgens Elshout zijn er afgelopen vrijdag al kleine verbeteringen in de software aangebracht, waardoor de problemen moeten afnemen.[PM]
Punt. Of had jij nog wat?