Streekvervoer staakt

Studenten die deze week tussen 9.00 en 16.00 uur met een streekbus naar school of naar huis willen, hebben pech. Het streekvervoer staakt en rijdt alleen in de ochtend- en avondspits.

De vakbonden en werkgevers kunnen het niet eens worden over zaken als het percentage loonsverhoging en afspraken over arbeidsongeschiktheid. Er wordt in ieder geval tot 29 april gestaakt.

Veel Avansstudenten wonen in dorpen en zijn voor hun vervoer naar school afhankelijk van de streekbussen.

De actiegroep ‘Bussen moeten rijden’ is van mening dat de chauffeurs met de acties alleen de reizigers treffen en is daarom een digitale petitie gestart. Op www.bussenmoetenrijden.nl kan iedereen die het niet eens is met de staking de petitie ondertekenen. [SW]