Studentcompany Clear-Sight naar regiofinale

Elf studenten van de Academie voor Industrie en Informatica in Den Bosch gaan maandag 23 april met hun studentcompany Clear-Sight naar de regiofinale van Jong Ondernemen Brabant.

In het provinciehuis gaan ze de strijd aan met drie studentcompanys van Fontys Hogescholen in Eindhoven. De winnaar neemt het op tegen de winnaar uit Zeeland. De beste gaat naar de landelijke finale op zaterdag 2 juni.

De studenten van Clear-Sight bedachten een handig hulpmiddel om beveiligingscamera’s, die vaak op onbereikbare hoogtes hangen, schoon te maken. De meeste bedrijven, zoals FC Den Bosch, maken de camera’s schoon met behulp van een hoogwerker. Omdat het erg duur is om een hoogwerker in te huren, gebeurt schoonmaken veel te weinig. Met als gevolg dat op de beelden niet meer goed te zien is wat er is gebeurd.

Clear-Sight ontwierp daarom de CamClean, een telescopische stok die tot zevenenhalve meter uitschuifbaar is, met daaraan een hulpstuk van kunststof, waarop een schoonmaakpad en een trekker zijn gemonteerd. De CamClean gaat ongeveer 150 euro kosten.

Met de CamClean wonnen de studenten tijdens de marktdagen in Utrecht de tweede prijs in de categorie maatschappelijk verantwoord en milieuvriendelijk product.

De regiofinale in het provinciehuis in Den Bosch begint om 19.00 uur en duurt tot 23.00 uur. [CB]