Studentenbands gezocht voor Intro Festivals

Welke band wil nu niet optreden voor een publiek van zesduizend mensen? Studentenbands uit Breda en Den Bosch krijgen in september de kans van hun leven door op te treden op de HBO Intro Festivals in deze steden.

‘Bands kunnen tot de zomer demo’s naar ons opsturen’, zegt Syb Lensink, een van de organisatoren en derdejaarsstudent Vrijetijdsmanagement aan de NHTV in Breda. Het organiseren van de HBO Intro Festivals is zijn stageopdracht samen met twee medestudenten.

‘We beluisteren alles, elke muziekstijl. Studentdj’s zijn ook welkom’, zegt Lensink. De drie studenten hebben bij de open dag van 21 april een klein marktonderzoek gedaan. ‘We hebben gevraagd welke muziekstroming de meeste interesse heeft en welke artiest ze graag zouden willen zien.’ Hier komen vooral namen als Jan Smit, Marco Borsato en Guus Meeuwis vaak terug. Welke bekende namen dit jaar zullen optreden is nog niet bekend. ‘De studentenbands zullen vroeger op de dag optreden. De bekende acts sluiten het festival dan ’s avonds af’, zegt Lensink.

Het HBO Intro Festival in Breda, met optredens van onder andere George Baker en Elize, werd vorig jaar door zesduizend mensen bezocht. ‘In Breda loopt het al jaren goed. De contacten met bijvoorbeeld de gemeente en sponsoren liggen eigenlijk vast. In Den Bosch moeten we alles nog opbouwen, daar gaat meer werk in zitten’, zegt Lensink.

Het festival in Breda is op 13 september en in Den Bosch op 20 september. Demo’s kunnen opgestuurd worden naar HBO Intro Festival, Postbus 90.116, 4800 RA Breda. Kijk voor meer informatie op www.hbointro.nl. [AR]

Klik op de flyer voor vergroting

klik