Tachtig parkeerplaatsen op terrein Defensie

Om de parkeerproblemen bij het hoofdgebouw in Breda te verlichten, komen er binnenkort tachtig tot honderd plaatsen bij.

Avans kan gebruik gaan maken van een deel van het terrein van de Nederlandse Defensie Academie (NLDA) aan de overkant bij de hogeschoollaan. Dat zegt Ed Landman, projectmanager en adviseur van de Raad van Bestuur.

Momenteel gebruiken medewerkers van de Diensteenheid Personele en Administratieve Ondersteuning al dertig plaatsen op het NLDA-terrein. Dat aantal wordt dus uitgebreid. ‘Avans moet het terrein wel zelf verharden en een hek plaatsen’, zegt Landman.

Het gebruik van het NLDA-terrein door Avans is een van de vele projecten die beide organisaties samen ondernemen. ‘Het uitgangspunt van de in 2003 ontstane contacten is het optimaal benutten van de wederzijdse capaciteit’, zegt Landman.

Voorbeelden van de samenwerking zijn onder andere het gebruik van Xplora Breda door zestig officieren in opleiding en de jaarlijkse teambuildingdag van studenten van de Academie voor ICT en Media onder leiding van NLDA-studenten.

Mogelijk gaat Defensie in de middag- en avonduren lokalen van Avans gebruiken. ‘Defensie bouwt bijvoorbeeld ook geen auditorium. Er is namelijk afgesproken dat de NLDA gebruik kan maken van het nieuwe auditorium van Avans.’ [AR]