Goede respons studenttevredenheidsonderzoek

Het voorlopige aantal deelnemers aan het studententevredenheidsonderzoek 2007 van Avans ligt hoger dan verwacht. Wil Kwinten van het Team Onderzoek en Evaluatie van het Leer- en Innovatiecentrum noemt de respons ‘bemoedigend’.

Nu de enquête zes dagen online staat – vakantiedagen en weekends niet meegerekend – heeft iets meer dan 15 procent van de Avansstudenten de vragenlijst ingevuld. Op de Academie voor Technologie en Management (Breda en Tilburg) en de Academie voor Bouw en Management (Tilburg) ligt de respons al boven de twintig procent. Achterblijvers zijn de Pabo, International Studies, de Academie voor Marketing en Business Management (alle Breda) en de Akademie voor Kunst en Vormgeving in Den Bosch, die onder de 10 procent scoren.

Bij de meeste onderzoeken daalt het aantal deelnemers sterk na de eerste dagen. Die daling viel deze keer erg mee. Volgens Kwinten hebben ook gisteren nog vierhonderd studenten de enquête ingevuld. ‘Toch proberen we op alle academies een responspercentage van 30 procent te halen. Vandaag vragen we de academies hun studenten een herinneringsmail te sturen.’

De animo voor de enquêtes komt volgens Kwinten deels door de iPod die met het onderzoek gewonnen kan worden. De winnaars daarvan worden in de week na 1 juni, als het onderzoek afloopt, bekend gemaakt. Daarna worden de studentnummers van alle deelnemers gewist om de enquêtes anoniem te houden. [RS]

Meedoen aan het onderzoek kan via deze link.