Meting studenttevredenheid start vandaag

Onder de deelnemers aan het studenttevredenheidsonderzoek (STO) wordt een iPod verloot. Het onderzoek start vandaag en loopt tot 1 juni.

Met het STO meet Avans hoe studenten denken over onder meer het onderwijs, de toetsen die ze krijgen en de kwaliteit van docenten. Deelnemers komen op de enquêtepagina door oproepen op Blackboard en intranet aan te klikken. Of door te klikken op deze link voor de Nederlandse versie en deze link voor de Engelstalige versie.

In maart vorig jaar werd ook een STO gehouden. Omdat de respons achterbleef, werden mini-interviews gehouden onder 1450 studenten. De resultaten daarvan weken nauwelijks af van de oorspronkelijke enquête: met een 6,37 kreeg Avans bijna een half punt lager dan tijdens het vorige onderzoek. Daarom was het onderzoek wel betrouwbaar volgens het Team Onderzoek en Evaluatie.

De Raad van Bestuur (RvB) trok de betrouwbaarheid van dat onderzoek in twijfel. Een duidelijke reden werd daarvoor niet gegeven. De RvB zette een nieuw onderzoek op de agenda, dat nu dus start. Eigenlijk zou pas in 2008 een nieuw onderzoek moeten komen.

Tijdens het STO van maart 2004 maakten inzenders van de enquête kans op een reis naar Barcelona, Rome of Praag. [RS]