Nieuw bestuur studentenvakbond

Student bestuurskunde Koen Wassink (20 jaar) neemt op 23 juni het roer over van studentenvakbond LSVb. Hij richtte drie jaar geleden het Jonge Vrijwilligers Netwerk op.

Met zijn netwerk kwam Wassink destijds in de show van Paul de Leeuw. Hij moest diens ‘zoontjes’ overtuigen vrijwilligerswerk te gaan doen, wat niet meeviel.

Wassink studeert in Leiden. Zijn medebestuursleden komen uit Utrecht, Nijmegen en Wageningen. Vice-voorzitter Joanneke Krämer (22) heeft haar bacheloropleiding onderwijskunde aan de Universiteit Utrecht afgerond. Eerder was ze daar voorzitter van studentenvakbond USF
Studentenbelangen.

Geschiedenisstudent János Betkó (27) zal de rol van secretaris op zich nemen. Hij komt van de Radboud Universiteit Nijmegen en was voorzitter van de Nijmeegse vakbond AKKU. Bovendien leidde hij de International Students of History Association.

Jorieke Casteleijn (21) mag de schatkist beheren. Ze studeert gezondheid & maatschappij in Wageningen. Daar zat ze in het bestuur van AIESEC.

Lisa Westerveld (25) mag als algemeen bestuurslid meedenken. Dat komt goed uit, want ze studeert filosofie in Nijmegen. Ze zat namens AKKU in de universiteitsraad. [BB/HOP]