Programmeren als vakantiebaantje

Informaticastudenten die voor deze zomer nog op zoek zijn naar een baantje, kunnen wellicht terecht bij het Open Source project Programmeerzomer. Als ze het goed afronden, kunnen ze er 3600 euro mee verdienen.

Om mee te doen moeten studenten in Nederland wonen, ingeschreven staan bij een Nederlandse onderwijsinstelling en minimaal achttien jaar zijn. Ook mentoren die studenten willen begeleiden, kunnen zich aanmelden.

Organisator Holland Open Software Platform wil met Programmeerzomer jongeren stimuleren voor de studierichting informatica te kiezen, ze ervaring laten opdoen bij echte softwareprojecten en Nederlandse Open Source-initiatieven stimuleren.

Programmeerzomer is de Nederlandse variant van Google Summer of Code, waarbij vierhonderd studenten uit dertig landen drie maanden konden werken voor een Open Source project naar keuze. [SW]