Randstad garandeert meer hbo-juristen werk

Randstad Legal biedt afgestudeerde hbo-juristen van vier opleidingen een tweejarige baangarantie.

Werk zat, meent het uitzendbureau.

Vorig jaar bood Randstad voor het eerst baangarantie aan hbo-juristen. Toen gingen tien afgestudeerden van de Juridische Hogeschool Avans/Fontys op het aanbod in. Dit jaar breidt het uitzendbureau uit naar drie andere hogescholen: de Hogeschool van Amsterdam, de Hogeschool van Arnhem & Nijmegen (HAN) en de Haagse Hogeschool.

Randstad Legal verwacht dat zo’n vijftig juridische hbo-bachelors een arbeidscontract zullen tekenen. ‘Het dubbele mag ook’, zegt manager Ellen Brocx, ‘en daar hopen we ook een beetje op’.

De afgestudeerden werken gedurende twee jaar voor verschillende werkgevers, zoals het UWV, Philips of een gemeente. Zo kunnen ze erachter komen wat voor baan ze graag willen. [BB/HOP]