Studenten beantwoorden ondernemersvragen

In hoeverre ben je een duurzame ondernemer? Wat heeft strategisch handelen te maken met poker? Wat voor leider ben je? Op deze en andere vragen kunnen ondernemers, docenten en studenten een antwoord krijgen op 12 juni.

Studenten van de Academie voor Marketing en Business Management (AMBM) in Breda organiseren samen met studenten van het onderwijslab een middag met workshops en lezingen.

Een van de lezingen wordt gegeven door Daan Lammers. Deze zal gaan over het gebruik van nieuwe media om contact te maken met jongeren. Lammers studeert commerciële economie bij Fontys en is directeur van het online marketingbureau Portal Advertising. Hij geeft onder andere advies aan ROC’s over hoe zij kunnen zorgen dat nieuwsbrieven tot zestig procent meer gelezen worden. ‘Dat is ook interessant voor onze docenten, omdat de kloof tussen docent en jongeren steeds groter wordt’, zegt AMBM-docent Fred van Hoek.

De middag is bedoeld om studenten niet alleen kennis te laten opdoen, maar ook te leren ideeën en kennis te leveren aan de maatschappij. ‘Het is een illustratie van wat je kunt doen als je studenten verantwoordelijkheid en vertrouwen geeft’, zegt Van Hoek.

De hal van de nieuwbouw in Breda, Xplora en een buitentent worden gebruikt voor de workshops. ‘Buiten is een djembé-oefening. Wat binnen precies gaat plaatsvinden kan ik nog niet vertellen’, zegt Van Hoek. De middag voor ondernemers, managers, docenten en studenten begint om 16.30 uur. Aanmelden kan door een mail te sturen aan Fred van Hoek. [AR]