Unieke Tilburgse rommelmarkt

Aanstaande zaterdag en zondag is het weer zover. Het centrum van Tilburg staat dan vol met 550 kramen en zestig kinderplaatsen tijdens de jaarlijkse MeiMarkt.

Er worden meer dan 110.000 bezoekers verwacht die allemaal interesse hebben in de rommel van een ander.

De MeiMarkt is uniek in Nederland, behalve de vrijmarkt tijdens Koninginnenacht in Utrecht is het de enige nachtelijke markt in een binnenstad. Van zaterdagavond negen uur tot zondagmiddag vijf uur proberen de inwoners van Tilburg hun spullen te verkopen.

Speciaal voor de kinderen is er vanaf zondagochtend zeven uur de Kindermèrt op het Heuvelplein. Alleen kinderen mogen hier spullen verkopen. Daarnaast is een een mega-trampoline en zijn er diverse clowns.

Oudere jongeren kunnen zondag terecht bij de dj’s en live acts op het Piusplein, het Koningsplein en de Oude Markt. [AR]