Avansbrede minor is goed verlopen

Studenten afkomstig van diverse academies binnen Avans hebben goed samengewerkt in de minor Innovatief Ondernemen van de Academie voor Marketing en Business Management (AMBM). Vanmiddag krijgen 19 studenten een certificaat.

‘De studenten hebben voor ondernemers die vastzaten in hun bedrijfsvoering plannen gemaakt, deze varieerden van marketingplannen tot adviezen om de bedrijfsvoering te wijzigen’, zegt Ton Vissers, projectleider van het ondernemerscentrum.

De minor is een pilot van AMBM en het lectoraat Innovatief Ondernemen. Studenten van de Academie voor Ict en Media, de Juridische Hogeschool, de Academie voor Algemeen en Financieel Management en AMBM hebben in groepjes advies uitgebracht aan onder andere hoveniers, ondernemers in de autobranche en makelaars. ‘De ondernemers zijn erg enthousiast over de gemaakte plannen en zeggen de adviezen zeker te gaan meenemen in hun bedrijfsvoering’, zegt Vissers.

Het is de bedoeling dat de minor twee keer per jaar aangeboden wordt. ‘Dit is wel afhankelijk van het aantal studenten dat zich aanmeldt. Wat dat betreft zullen we intern een goede pr-campagne gaan voeren’, vindt Vissers.

De bedoeling van de minor is studenten in aanraking te laten komen met ondernemers. ‘Het is een verbredingsminor dus elke Avansstudent kan hem volgen. Er is geen bepaalde kennis noodzakelijk vooraf. Natuurlijk zie je wel dat de AMBM- studenten meer weten over ondernemen, maar omdat de groepen divers zijn levert iedere groep een goede inhoudelijke presentatie af. Studenten Communication & Multimedia Design komen vooral met prachtige presentaties’, vindt Vissers.

De minor Innovatief Ondernemen zal in september en januari weer worden aangeboden. [AR]