Chinese delegatie bezoekt Avans

Een delegatie van de Nanjing University of Technology uit China is op dit moment op bezoek bij Avans Hogeschool. De universiteit en de hogeschool gaan samenwerken en daarvoor ondertekenen zij morgen een overeenkomst.

De twee scholen willen docenten en studenten gaan uitwisselen en samen gaan werken aan onderzoek en het ontwikkelen van onderwijs.

De zeven Chinezen zijn vanochtend te gast bij Avans in Tilburg. Daar houdt bestuursvoorzitter Harry Koopman een toespraak en de gasten krijgen een rondleiding door het nieuwe gebouw. Vanmiddag gaat de groep naar de kunstacademie in Breda, waar een expositie is ingericht, en naar de Hogeschoollaan.

Morgen staat Den Bosch op het programma. De delegatie ontmoet er burgemeester Rombouts op het gemeentehuis en er is een bezoek aan het provinciehuis. Na een rondvaart over de Binnendieze wordt om 17.15 uur bij Avans in Den Bosch de overeenkomst getekend. [PM]