Eerste lectoraat voor de bouwacademies

Samen met de Hogeschool Zuyd gaan de bouwacademies in Den Bosch en Tilburg per 1 januari 2008 van start met het lectoraat Innovatie Bouwproces en Techniek.

Het is het eerste lectoraat van de Academie voor Bouw en Management in Tilburg en de Academie voor Bouwkunde en Civiele Techniek in Den Bosch.

Het lectoraat gaat zich verdiepen in het bouwproces. De verschillende aandachtspunten zijn de vraag van de klant, integratie van de verschillende partijen die met het bouwproces te maken hebben, industrialisatie van het bouwmateriaal en de rol van informatieoverdracht.

De academies zijn nog op zoek naar een lector. Deze zal tussen Hogeschool Zuyd in Heerlen en Avans Hogeschool pendelen. De lector gaat samenwerken met een kenniskring van docenten van de bouwacademies en Hogeschool Zuyd. [CB]