Ict-docent voor 400 euro

Sinds Fontys Hogescholen vorige maand een beloning van vierhonderd euro uitloofde aan iedere student die een Ict-docent wist te ronselen, zijn er veertig sollicitaties binnengekomen.

‘Deze week voeren we de sollicitatiegesprekken’, zegt directeur Ad Vissers van de Fontys Hogeschool Ict. Naar verwachting zullen er vijf geschikte docenten worden aangenomen. Het was niet eenvoudig om ze te vinden, want Fontys wil dat docenten ongeveer vijf jaar werkervaring in het bedrijfsleven hebben en bovendien zelf geschoold zijn in de ict.

Fontys had ook stagebedrijven en alumni opgeroepen om mee te denken, maar die zouden geen beloning krijgen. Het is dus niet zeker dat het geld daadwerkelijk bij een student terecht komt.

Ad Vissers was tot begin dit collegejaar in Breda directeur van de Academie voor ICT en Media van Avans. Hij vertrok onder meer naar Fontys omdat die organisatie volgens hem ondernemender is dan Avans. [BB/HOP, RS]