Informaticastudenten presenteren ledenadministratie op conferentie

Derde- en vierdejaarsstudenten Informatica in Den Bosch hebben een digitale ledenadministratie ontwikkeld voor de Nederlandse Java User Group (JUG NL). Op de conferentie voor Java-ontwikkelaars woensdag 13 juni presenteren ze hun project.

JUG NL, een vereniging voor Java (programmeertaal) ontwikkelaars, had al een ledenadministratie, maar die liep buiten de site om, via een Excel bestand. Niet echt ideaal, omdat het bestuursleden veel tijd kost om de administratie bij te houden. Daarom kregen studenten van de Academie voor Industrie en Informatica de opdracht een nieuw systeem te ontwikkelen. In dat systeem kunnen de leden overal ter wereld zelf hun gegevens veranderen.

Vierentwintig studenten werkten gezamenlijk aan dit project dat op de J-Spring-conferentie wordt gepresenteerd. Op dit congres in Bussum ontmoeten Java-ontwikkelaars elkaar en kunnen ze hun kennis bijspijkeren door het bijwonen van workshops.
Via www.nljug.org. kunnen geïnteresseerden zich inschrijven. [CB]