Management in de Zorg naar deeltijdacademie

De deeltijdopleiding Management in de Zorg verhuist waarschijnlijk van de Academie voor Gezondheidszorg naar de Academie voor Deeltijd.

De directeuren van de academies, Thieu Schraven en Jan van Wijk, hebben bevestigd dat de plannen bestaan. Ook medewerkers van de opleiding zijn inmiddels op de hoogte van de voorgenomen overgang.

Schraven verwacht dat de verhuizing per 1 januari volgend jaar zal zijn. ‘De accreditatie van de opleiding, dit najaar komt dus nog volledig op ons bordje.’ Volgens Jan van Wijk is het een betrekkelijk eenvoudige administratieve klus als de directeuren het eens worden over het aantal fte’s dat mee verhuist naar zijn academie.

Management in de Zorg heeft de afgelopen jaren flink onder druk gestaan door achterblijvende studentenaantallen. Toch is de overgang geen reddingsoperatie, benadrukt Schraven. ‘Ook hier kan de opleiding blijven voortbestaan, maar zij (de ADT, red.) zijn beter in het werven van deeltijders. Bovendien is de connectie met andere managementstudies die de deeltijdacademie geeft duidelijker dan met fysiotherapie.’ Momenteel hebben zich 45 studenten vooraangemeld, bijna evenveel als het aantal dat september vorig jaar met de opleiding begon. [RS]