Nieuwe directeur Gezondheidszorg bekend

De nieuwe directeur van de Academie voor Gezondheidszorg heet Engelien Calis. Ze volgt Thieu Schraven op, die eind volgend schooljaar met pensioen gaat.

Calis, die op 1 september bij Avans begint, is een ervaren manager in de zorgwereld. Ze was onder meer manager bedrijfsvoering bij de Nijmeegse Pompestichting, een instelling voor forensisch psychiatrische zorg. Daarnaast werkte ze als bestuurder bij de Academie voor Verloskunde in Maastricht en GGZ Noord- en Midden-Limburg.

Met de aanstelling van Calis ontstaat het eerste vrouwelijke directeurstandem op Avans. De adjunct-directeur van de AGZ is Joke Hageman.

Op welke beleidsterreinen de nieuwe directeur zich vooral gaat concentreren is nog niet bekend. Frans van Kalmthout van de Raad van Bestuur was daarvoor niet bereikbaar.

Scheidend directeur Thieu Schraven heeft zich de afgelopen jaren intensief bezig gehouden met het aanhalen van de banden met het beroepenveld. Ook heeft hij gewerkt aan de verjonging van de opleidingen en de docententeams.

De komende maanden zorgt Schraven ervoor dat het directeurschap goed wordt overgedragen aan Calis. Daarna is hij nog enige tijd adviseur van de Raad van Bestuur. Eind volgend schooljaar gaat hij definitief met pensioen. [RS]