Pabotoernooi: meer teams nodig

Conciërge Gerard Kip zoekt nog vijf voetbalteams van Pabostudenten om het jaarlijkse toernooi van hun academie tot een succes te maken. De strijd om de Kipcup is aan zijn tiende editie toe.

Vijf elftallen hebben zich tot nu toe aangemeld voor de strijd op het voetbalveld bij café ’t Strooien Huis in Hoeven. Dat zijn er iets te weinig om een heel toernooi te spelen. ‘In de nieuwbouw zijn de Pabostudenten lastiger te bereiken dan in de oude locatie om ze enthousiast te maken voor het toernooi. Ze zitten niet allemaal dichtbij elkaar om onderling over het toernooi te praten. Posters ophangen mag hier ook niet zomaar.’ Verder vermoedt Kip dat een studentenfeest op de avond voor de toernooidag zijn plannen in de war stuurt.

De conciërge van de oude Pabolocatie roept de studenten op zich snel aan te melden voor het toernooi van volgende week. Dat kan door hem een mail te sturen met de namen van de deelnemers en die van het team. Kip: ‘Ik kijk er altijd erg naar uit. Het is prachtig om te zien hoe zelfs de netste meisjes plotseling in fanatieke sporters veranderen.’ Ook supporters zijn van harte welkom.

Het toernooi om de Kipcup is op 13 juni vanaf 17.30 uur tot het te donker is om te spelen. Buslijn 311 richting Oud Gastel stopt voor de deur van ’t Strooien Huis. [RS]