Sodexho nieuwe cateraar

Avans Hogeschool heeft cateraar Sodexho uitgekozen om vanaf volgend schooljaar het eten en drinken te gaan verzorgen op de vestigingen van de school in Breda, Tilburg en Den Bosch.

Hiervoor was een Europese aanbesteding gedaan. Daarbij kwam volgens Ad Vogels, directeur van de Diensteenheid ICT en Facilitaire Dienst, Sodexho op het gebied van onder meer presentatie en kwaliteit het beste naar voren.

De commissie die verantwoordelijk was voor de aanbesteding, heeft ook bezoeken gebracht aan enkele hogescholen waar Sodexho al de cateraar is. Bij onder meer de NHTV in Breda, de Haagse Hogeschool en de TU Delft is dit het geval.

Bij de TU Delft en de Haagse Hogeschool werkt de cateraar met het ‘La Place’-idee van V&D, waarbij achter verschillende kramen eten ter plekke wordt bereid. In Breda zal dit gedeeltelijk ook het geval zijn, omdat daar nu een kantine op die manier wordt gebouwd. Op de andere locaties past Sodexho zich aan de bestaande inrichting aan. De huidige medwerkers van Albron kunnen er voor kiezen om bij Avans te blijven. Sodexho neemt hen over. [PM]