Verkeer Hogeschoollaan omgeleid

Wie aanstaande vrijdag met de auto naar het Avansgebouw aan de Hogeschoollaan in Breda komt, moet omrijden. De Claudius Prinsenlaan tussen de Heerbaan en de Wilhelminasingel is de hele dag afgesloten in beide richtingen in verband met werkzaamheden aan het wegdek.

Bart Couwenberg van de Gemeente Breda raadt automobilisten aan om via de Verlengde Poolseweg en het terrein van het Amphiaziekenhuis naar Avans te rijden. ‘De slagbomen van het ziekenhuis zijn vrijdag de hele dag open.’ Het is ook mogelijk om de borden voor doorgaand verkeer te volgen. Dan word je omgeleid via de Graaf Hendrik III-Laan, maar dit is een omweg.

Vanaf het centraal station zullen aparte busdiensten naar de Hogeschoollaan rijden, fietsers en voetgangers worden niet omgeleid. [AR]